Veelgestelde vragen
Bekijk onze faq wanneer jij nog vragen hebt over je bestelling of aankoop. Op wil jij misschien weten hoe ook wij veteranen steunen? Of hoe je partner van Veteranenshop kunt worden? We hebben alle veelgestelde vragen aan Veteranenshop voor je op een rijtje gezet. Kijk direct of jouw vraag er tussen staat.
veteranen
Wie is veteraan?
Een veteraan is een (oud-) militair met de Nederlandse Nationaliteit die ons koninkrijk heeft gediend in oorlogsomstandigheden of bijvoorbeeld internationale vredesmissies.
Wat bedoelen jullie met ‘Veteraan beveelt aan’?
Wij stellen onze producten regelmatig aan veteranen en militairen beschikbaar die deze zorgvuldig testen en uitproberen. Want zeg nou zelf, als een veteraan of militair het mee zou nemen op missie en aanbeveelt, dan kan iedere avonturier toch ook met een gerust hart aan zijn outdoor avontuur beginnen?
Wat doet Veteranenshop voor veteranen?
Veteranenshop draagt bij door meer erkenning en waardering te vragen bij de burgers voor de veteraan en hun bewezen diensten. Een gedeelte van onze omzet wordt teruggeven instanties of onderzoeken die zich bezig houden met bijvoorbeeld financiële middelen of mentaal welzijn van veteranen. Missie volbracht, voor altijd verbonden!
Lees hier ook meer over op de pagina ‘over Veteranenshop’ of bekijk de doelen die wij steunen.
Wanneer mag ik de veteranenvlag hijsen?
Je mag de veteranenvlag alle dagen van het jaar hijsen. Hier zijn geen wettelijke regels voor. Wel zijn er enkele richtlijnen voor het gebruik van vlaggen. Lees er alles over in het protocol.
algemeen
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Alle vermelde prijzen op veteranenshop.nl zijn inclusief 21% BTW. Geen nare verrassingen achteraf!
Bestellen
Hoe werkt het bestelproces?
Stap 1 – Als je een product gevonden hebt, voer dan vervolgens het aantal in en voeg het product toe aan je winkelwagen.
Stap 2 – Om de bestelling voort te zetten, klik je op de melding ‘Bekijk winkelwagen’ of klik op het winkelwagen icoontje rechtsboven in de webshop. Controleer je bestelling en pas deze aan wanneer nodig. Als je zeker weet dat je bestelling in orde is en wilt afrekenen, klik je op doorgaan naar kassa.
Stap 3 – Op de check-out pagina vul je vervolgens je gegevens in en kies je de gewenste verzendmethode. In het volgende scherm kan je de gewenste betaalmethode kiezen en je bestelling definitief plaatsen
Levering, Bezorging of afhaling
Hoe lang is de levertijd?
Indien het product op voorraad is, mag je jouw bestelling binnen 3 werkdagen thuis verwachten. Wanneer producten niet op voorraad zijn kun je de verwachte levertijd zien onder de tab Leverinformatie. Wij zullen deze producten zo snel mogelijk naleveren.
Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Vaak worden producten per post of koerier aan je verstuurd. Het is het momenteel helaas nog niet mogelijk zelf te bepalen wanneer je bestelling geleverd wordt. Wel ontvang je, bij levering door koerier, een track en trace code zodat je ongeveer weet wanneer jouw bestelling geleverd gaat worden.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, dat is geen enkel probleem! Wanneer jij in je bestelling aangeeft dat je het product wilt afhalen worden er uiteraard geen verzendkosten berekend. Je ontvangt van ons een e-mail zodra je bestelling klaar ligt. Let op! We willen graag voorkomen dat je voor een gesloten deur komt te staan. Wegens afspraken buitenshuis, bevoorrading van onze fysieke winkels of een ingepland evenement kan het voorkomen dat wij niet aanwezig zijn. Neem hiervoor dus ALTIJD eerst contact met ons op zodat je zeker weet dat er iemand is, die je kan helpen! Dit kan telefonisch +31 (0)499 – 234 490 of via onze contactpagina.
Betalen
Wat betaal ik aan verzendkosten?
Wat je betaalt aan verzendkosten is afhankelijk van het gewicht en grootte van jouw bestelling. Dit varieert tussen € 1,95 en € 6,95 per geplaatste bestelling binnen Nederland. Komt het totaalbedrag van jouw bestelling uit boven € 50,-? Dan verzenden wij je bestelling gratis!
Kan ik een handmatige overschrijving via mijn bank doen?
Ja, dat is geen enkel probleem! Plaats je bestelling en kies de optie directe bankoverschrijving en maak het bedrag over via een normale overboeking. Zodra je aankoopbedrag bij ons is binnengekomen, gaan wij direct over tot het verwerken van je bestelling.
Retouren en Herroeping
Mijn aankoop is verkeerd geleverd, beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?
Heel vervelend! Alle producten worden voor verzending altijd door ons persoonlijk gecontroleerd. Toch kan het gebeuren dat een bestelling per ongeluk verkeerd wordt ingepakt of (onderweg) beschadigd. Mocht dit gebeuren, neem dan zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 10 dagen contact met ons op via support@veteranenshop.nl, onder vermelding van de volgende informatie:
– Ordernummer van de bestelling
– Naam product(en)
– Beschrijving van het probleem
– Foto’s van het probleem
Wij zorgen dan voor een gepaste oplossing zodat het probleem naar tevredenheid wordt opgelost. Voor meer informatie ga naar de pagina retouren.
Hoe zit het met de verzendkosten wanneer ik artikelen retourneer?
In het geval dat je meerdere producten besteld om te passen, en het aankoopbedrag is boven € 50 heb je recht op gratis verzending. Let wel! Wanneer jij 1 product besluit te houden (onder € 50) en de andere artikelen aan ons retourneert, zullen wij het aankoopbedrag crediteren minus de productgerelateerde verzendkosten.
Mag ik een actie artikel retourneren of ruilen?
Soms zijn producten afgeprijsd. Het kan hier gaan om een leuke actie of een opruiming.
Voor sale / opruiming geldt dat deze niet geretourneerd of geruild mogen worden! Bij het product staat aangegeven of het sale / opruiming betreft.
Actie artikelen mogen geretourneerd of geruild worden. Hiervoor geldt het normale herroepingsrecht. Uiteraard geldt wel dat in het geval van terugbetaling het actiebedrag teruggestort wordt.
Beoordeling diensten en producten
Kan ik jullie onderneming of producten beoordelen?
Uiteraard! Jouw mening is namelijk belangrijk voor ons! Dit helpt Veteranenshop te blijven verbeteren maar ook helpt het andere klanten om een weloverwogen aankoop te doen.
Van welke beoordelingssystemen maken jullie gebruik?
Je kunt Veteranenshop op 3 manieren beoordelen. Dit kan via CusRev (voorkeur), Google en Facebook.
Hoe werkt een beoordeling via CusRev?
Wanneer jij iets koopt via onze webshop willen we jou graag een mail sturen om onze onderneming en je bestelde producten te beoordelen. Hiervoor vragen wij, zoals het hoort, altijd eerst even netjes toestemming. Wanneer jij op de afrekenpagina bent geland, zie je een optie om deze toestemming te geven. Krijgen we je toestemming niet dan zullen we je ook niet lastigvallen met e-mails die je niet wenst. Ondanks dat wij deze waarderingen wel heel erg op prijs stellen, staat de vrije keuze van onze klanten voorop!
Wanneer je deze toestemming wel geeft, zul je circa 5 dagen na afronding van je bestelling een mail ontvangen uit onze naam die door CusRev aan je wordt verstuurd. Dit is een onafhankelijke partij. Belangrijk is om te weten dat het, in tegenstelling tot bij Google of Facebook, hier gaat om klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan op veteranenshop.nl.
Dit zijn dan ook de meest betrouwbare beoordelingen en reviews. Een ander pluspunt is dat je keuzes krijgt onder welke naam je je beoordeling en/of review achter wilt laten. Het mag zelfs anoniem.
De reviews van een product zullen zichtbaar zijn op de betreffende productpagina en bij de trustbadge zie je de algemene beoordeling terug. Tevens kun je ook alle reviews en beoordelingen inzien via https://www.cusrev.com/nl/reviews/veteranenshop.nl/.
Hoe werkt een beoordeling via Google?
Wanneer je Veteranenshop opzoekt via Google kun je aan de rechterkant een beoordeling achter laten.
Ondanks dat je hier een goede indicatie kunt krijgen van de onderneming zijn deze beoordelingen minder betrouwbaar omdat iedereen hier een reactie kan achterlaten en geen klant hoeft te zijn van het betreffende bedrijf.
Wil jij een beoordeling achterlaten op Google? Dat kan hier!
Hoe werkt een beoordeling via Facebook?
Ook op onze Facebookpagina kun je een review achterlaten. Maar hiervoor geldt hetzelfde als bij Google. Inzendingen zijn minder betrouwbaar omdat het ook hier geen geverifieerde klanten betreft.
Wil jij ons beoordelen via Facebook? Dat kan hier!