Heb je een vraag over je bestelling, levering of retour? Wil je weten hoe wij veteranen steunen — of hoe jij partner kunt worden van Veteranenshop? We hebben de meestgestelde vragen voor je gebundeld in deze faq pagina.
Klik, scroll, vind. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan gerust even contact op met ons commandocentrum. We staan paraat om je verder te helpen.
Algemeen
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Alle vermelde prijzen op veteranenshop.nl zijn inclusief BTW. Geen nare verrassingen achteraf!
Bestellen
Ik werk bij een gemeente, organisatie of stichting. Kan ik op factuur bestellen?
Jazeker kan dat. Dit is geen enkel probleem. Stuur even een e-mail naar [email protected] en we gaan het regelen!
Hoe werkt het bestelproces?
Stap 1 – Als je een product gevonden hebt, voer dan vervolgens het aantal in en voeg het product toe aan je winkelwagen.
Stap 2 – Om de bestelling voort te zetten, klik je op de melding ‘Bekijk winkelwagen’ of klik op het winkelwagen icoontje rechtsboven in de webshop. Controleer je bestelling en pas deze aan wanneer nodig. Als je zeker weet dat je bestelling in orde is klik je op afrekenen om je bestelling af te ronden en te betalen.
Stap 3 – Op de check-out pagina vul je vervolgens je gegevens in en kies je de gewenste verzendmethode. In het volgende scherm kan je de gewenste betaalmethode kiezen en je bestelling definitief plaatsen
Levering en bezorging
Hoe lang is de levertijd?
Dit is een beetje afhankelijk van het product. Sommige producten worden op bestelling of op maat gemaakt. Deze producten hebben wat langer tijd nodig. De levertijd van dit soort producten vind je vaak terug onder het tabblad ‘levering’ op de productpagina.
Indien het product op voorraad is en besteld voor 15:00 uur, mag je jouw bestelling vaak al de volgende werkdag thuis verwachten.
Bestelling geplaatst maar 1 of meerdere artikelen zijn niet op voorraad. Wat nu?
Wanneer een bestelling wordt geplaatst en hier een of meerdere artikelen niet op voorraad zijn, zullen wij wachten met het versturen van je bestelling totdat wij deze kunnen afronden. Dit doen wij zodat we dubbele verzendkosten kunnen voorkomen.
Uiteraard zullen we je in een dergelijk geval hierover netjes informeren.
Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Vaak worden producten per post of koerier aan je verstuurd. Het is het momenteel helaas nog niet mogelijk zelf te bepalen wanneer je bestelling geleverd wordt omdat dit buiten onze invloedsfeer ligt.
Wel ontvang je, bij levering door koerier, een track en trace code zodat je ongeveer weet wanneer jouw bestelling geleverd gaat worden.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, helaas is dit niet voorlopig even niet meer mogelijk.
Kan ik mijn bestelling laten leveren bij een afhaalpunt van PostNL?
Ja, dat is mogelijk en dit kun je aangeven op de checkout. Je geeft gewoon je gegevens in en kiest dan voor een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt. Dan weet je zeker dat je jouw levering niet misloopt.
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?
Jazeker! Wanneer jouw afleveradres afwijkt van je factuuradres, klik dan het vakje aan bij ‘Verzenden naar een ander adres’, vul de vul het afleveradres in en wij zorgen dat het op de juiste locatie wordt bezorgd.
Betalen en afrekenen
Wat betaal ik aan verzendkosten?
Wat je betaalt aan verzendkosten is afhankelijk van het gewicht en grootte van jouw bestelling. Dit varieert tussen € 3,95 en € 6,95 per geplaatste bestelling binnen Nederland.
Er is een pakket berekend terwijl het een brievenbuszending is. Wat nu?
Helaas is het praktisch onmogelijk om verzendkosten 100% sluitend te krijgen vanwege de oneindige combinaties die gemaakt kunnen worden. Meestal gaat dit gewoon goed maar soms kan het vanwege de verschillende producten en/of de aantallen voorkomen dat er teveel kosten worden berekend. Maar geen zorgen, dit zien wij tijdens het verpakken van je bestelling en mocht je teveel betaald hebben, storten wij het verschil direct aan je terug.
Kan ik afrekenen via een handmatige overboeking op mijn mijn bank?
Ja, dat is geen enkel probleem! Plaats je bestelling en kies de optie directe bankoverschrijving en maak het bedrag over via een normale overboeking. Zodra je aankoopbedrag bij ons is binnengekomen, gaan wij direct over tot het verwerken van je bestelling.
Via welke betaalsystemen kan ik afrekenen?
Je kunt bij ons afrekenen via Ideal, Paypal, Klarna, Creditcards en middels een directe bankoverschrijving.
Herroepen of retourneren
Mag ik een aankoop herroepen?
Vanzelfsprekend! Iedereeen in Nederland heeft het recht om zijn aankoop te herroepen. Uiteraard horen wij graag waarom maar dit is geen verplichting. Bij een herroeping ontvang je het complete aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug.
Hoe zit het met de verzendkosten wanneer ik artikelen retourneer of ruil?
Herroepen Wanneer jij je complete bestelling compleet aan ons retourneert, zullen wij het complete aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) crediteren. De kosten om de zending aan ons te retourneren, draag je zelf.
Stuur jij een deel van je bestelling terug, zullen wij het bedrag van het betreffende product vergoeden. De kosten van de retourzending draag je zelf.
Ruilen Als jij een product wilt ruilen, bijvoorbeeld voor een andere kleur of maat, draag je ook hier de kosten voor de retourzending zelf. Veteranenshop betaalt de verzendkosten voor het opnieuw versturen.
Let op!Wij betalen je altijd terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Dit kan, na goedkeuring van het geretourneerde, tot 2 werkdagen duren.
Hoeveel tijd heb ik om iets te retourneren?
Wanneer jij je product wilt retourneren moet je ons dit binnen 15 dagen laten weten. Vervolgens heb je nog eens 15 dagen om het product terug te sturen. Zodra het product in goede orde bij ons is binnengekomen zullen wij het aankoopbedrag aan je crediteren.
Mag ik een actie of sale artikel retourneren of ruilen?
Soms zijn producten afgeprijsd. Het kan hier gaan om een leuke actie of een opruiming.
Voor sale / opruiming geldt dat deze niet geretourneerd of geruild mogen worden! Bij het product staat aangegeven of het sale / opruiming betreft.
Actie artikelen mogen geretourneerd of geruild worden. Hiervoor geldt het normale herroepingsrecht. Uiteraard geldt wel dat in het geval van terugbetaling het actiebedrag teruggestort wordt.
Mijn bestelling is verkeerd geleverd, beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?
Heel vervelend! Alle producten worden voor verzending altijd door ons persoonlijk gecontroleerd. Toch kan het gebeuren dat een bestelling per ongeluk verkeerd wordt ingepakt of (onderweg) beschadigd. Mocht dit gebeuren, neem dan zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 10 dagen contact met ons op via [email protected], onder vermelding van de volgende informatie:
– Ordernummer van de bestelling – Naam product(en) – Beschrijving van het probleem – Foto’s van het probleem
Wij zorgen dan voor een gepaste oplossing zodat het probleem naar tevredenheid wordt opgelost. Voor meer informatie ga naar de pagina retouren.
Beoordelingen diensten en producten
Kan ik jullie onderneming of producten beoordelen?
Graag zelfs! Jouw mening is namelijk belangrijk voor ons! Dit helpt Veteranenshop te blijven verbeteren maar ook helpt het andere klanten om een weloverwogen aankoop te doen.
Wanneer laat ik een beoordeling achter?
Een beoordeling is waardevol — voor ons én voor andere klanten. Maar timing en context maken het verschil. Laat je review achter wanneer je ervaring compleet is: van bestelling tot levering en eventuele service.
Bezorgdiensten Soms gaat het mis bij de bezorgdiensten. Ze komen een dag later dan aangegeven of ze hebben het bij buren bezorgd. Reken ons daar aub niet op af. Dit ligt helaas buiten onze macht maar neem gerust contact met ons op. Wij zorgen altijd dat het in orde komt. In het ergste geval wordt het product gewoon nogmaals aan je verstuurd.
Hebben wij een foutje gemaakt? Het gebeurt natuurlijk zelden maar ook wij gaan wel eens de mist in. Geef ons eerst de kans om het netjes op te lossen. De echte waarde zit in hoe we dat oplossen — snel, eerlijk en met respect.
Hoe en wanneer ontvang ik een beoordelingsformulier?
Zodra wij een bestelling versturen, zal er ongeveer na vijf dagen een beoordelingsformulier aan je worden verzonden als je hier toestemming voor hebt gegeven.
Van welke beoordelingssystemen maken jullie gebruik?
Je kunt ons op drie manieren beoordelen. Dit kan via CusRev (gekoppeld aan bestelling), Google (helpt ons groeien) en Facebook (deel je ervaring met onze community). In de volgende vragen lichten we ze graag even voor je toe.
Hoe werkt een beoordeling via CusRev?
Wanneer jij iets gekocht hebt en de checkbox aangevinkt hebt op onze afrekenpagina “Ja, ik wil een mail ontvangen van CusRev om mijn bestelling te beoordelen” zul je een aantal dagen na levering een mail ontvangen met een beoordelingsformulier. Deze wordt door Cusrev uit onze naam aan je verstuurd en dit betreft een onafhankelijke partij. Middels dit formulier vragen we je onze winkel (webshop en klantenservice) en de door jouw gekochte producten te beoordelen.
In tegenstelling tot Google of Facebook, gaat het hier dus om klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan op veteranenshop.nl. Dit zijn dan ook de meest betrouwbare beoordelingen en reviews. Een ander pluspunt is dat je keuzes krijgt onder welke naam je je beoordeling en/of review achter wilt laten. Het mag dus ook anoniem.
De reviews van een product zullen zichtbaar zijn op de betreffende productpagina en de winkelbeoordelingen op onze homepage. Via de volgende pagina’s kun je alle reviews en beoordelingen inzien;
Wanneer je Veteranenshop opzoekt via Google kun je aan de rechterkant een beoordeling achter laten. Deze beoordelingen helpen onze online zichtbaarheid.
Kanttekening: Ondanks dat je hier een goede indicatie kunt krijgen van de onderneming zijn deze beoordelingen minder betrouwbaar omdat iedereen hier een reactie kan achterlaten en geen klant hoeft te zijn van het betreffende bedrijf.
Wil jij een beoordeling achterlaten op Google? Dat kan hier!
Hoe werkt een beoordeling op Facebook?
Ook op onze Facebookpagina kun je een review achterlaten. Maar hiervoor geldt hetzelfde als bij Google. Inzendingen zijn minder betrouwbaar omdat het ook hier geen geverifieerde klanten betreft.
Wil jij ons beoordelen via Facebook? Dat kan hier!
Geupload
Mislukt
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.